Populaire trainingen:

Er zijn geen vervelende klanten... 
Basis communicatie.
Lees verder..

Van je collega's moet je het hebben...!
Collegialiteit en omgaan met kritiek (feedback)
Lees verder..

Opzij, opzij opzij...
Time Management.
Lees verder..

Zoeken

  Search  

Je bent als ICT specialist gedetacheerd bij een klant. Je verstaat je vak en problemen pak je met beide handen aan. Dan wordt er van je gevraagd een migratie uit te rollen.. Hoe pak je dat aan? Met alleen je technische kennis kom je er niet. Deze training is bestemd voor (aankomende) ICT trainers die de essentie van het vak willen leren.

Een goede trainer zal moeten beschikken over een aantal (basis)vaardigheden en ook de training of workshop moet voldoen aan een aantal belangrijke criteria. Welke dat zijn leer je in deze drie-daagse in-company training Train de Trainer voor de ICT specialtist.

Het resultaat na deze training:

  • Je weet jezelf krachtig en op een ontspanne wijze te presenteren.
  • Je weet “het stuur” in handen te blijven houden.
  • Je weet waar een goede training aan moet voldoen (do's en don'ts)
  • Je weet de groep te inspireren en met je mee te krijgen.


Hoe ziet deze training eruit?

Onderdeel 1: Algemene basiskennis.
Voor elke trainer noodzakelijke basiskennis voor een goede training.

Aan bod komen o.a.:

  • Leerfases. Ieder mens leert op een ander manier. In welke fase zitten de deelnemers?
  • Hoe kom ik hier achter en belangrijker, hoe pas ik mijn training hier op aan. (vier fases)
  • Leerstijlen van KOLB, welke zet ik in?
  • Relatie en taakspanning: Waar heb ik mee te maken en hoe kom ik tot een juist balans?


Onderdeel 2: De trainer en de training.
In dit onderdeel krijg je verschillende handvatten aangereikt om als zelfverzekerde trainer een goede inspirerende training te verzorgen.

Aan bod komen o.a:

  • Hoe bereid ik me optimaal voor?
  • Hoe houd ik de hele training het stuur in handen?
  • Waar ligt mijn kwaliteit en heb ik ook valkuilen?
  • Het belang van een goede balans tussen een autoritaire en dienende houding. Hoe krijg ik die?
  • Presentatie stijlen (Satier) Welke stijl gebruik ik?
  • Hoe krijg ik een duidelijke structuur in mijn training?
  • Do en don’ts bij een training.
  • Een goede Power Point Presentatie maken.  


Onderdeel 3: De deelnemers.
Je kan nog zo’n goede training hebben voorbereid, je hebt altijd te maken met deelnemers. Uiteindelijk bepalen zij of jij een succesvolle training hebt verzorgt. In dit onderdeel belichten we je deelnemers.

Aan bod komen o.a.:
Filters: Wanneer je informatie overbrengt gebruiken je deelnemers (communicatie) filters. Welke filters gebruiken ze en hoe ga je hiermee om?

  • Hoe ga je om met lastige vragen en weerstand bij je deelnemers?
  • Hoe krijg je voldoende draagvlak bij bijvoorbeeld een migratoe?
  • Hoe ga je om met niveauverschillen in de groep?
  • Hoe geef je effectieve feedback en hoe ga jij daar mee om?
  • Hoe bereik je iedereen in de groep?


Overige informatie en kosten:

Doelgroep: Beginnende trainers en vakspecialisten in de ICT branche die trainingen (gaan) verzorgen.

Voorkennis: Geen specifieke voorkennis vereist.

  • Deze training wordt verzorgt door ervaren trainers met jarenlange ervaring.
  • De investering voor deze training is 885 euro per deelnemer exclusief BTW en trainingslocatie.
  • Prijs is inclusief trainingsmap en certificaat. 
  • Dit betreft en in-company training. 
  • Minimaal aantal deelnemer 5. Maximaal aantal deelnemers: 12
  • Deze training duurt 3 dagen. (mogelijkheid tot 6 separate dagdelen) Data in overleg.
  • Mogelijkheden voor 's avonds, overdag, zaterdag en zondag. 
  • Locatie: bij u intern of op een externe locatie. 


 Terug   Contact